Sabar

Sabar. Satu perkataan yang selalu dilontarkan khas untuk insan-insan yang mengalami sesuatu norma dugaan yang bertimbun-timbun dan mengambil keputusan untuk bercerita kepada orang lain. Haha. Andai sabar itu semudah kata menyebutnya.

Andai saja. Dek kerana tindakan sabar itu teramatlah berat untuk dilaksanakan. Maka kadang-kadang kita jadi naik muak menyampah untuk mendengarnya lagi.


Tapi suatu hari, hanya kata 'sabar' saja yang aku mampu ucapkan pada sahabatku. Lalu aku olah sedikit kata sabar itu agar tidak kedengaran klise kepada 'Kau mampu sabar sikit lagi tak?'


Lebih kurang begitu. Dan aku terus mahu menjadi pendengar setia untuk dia, dan mungkin satu hari nanti aku juga berharalp dia selalu ada untuk aku juga untuk katakan 'Kau sabarlah sikit' kepadaku.


Sabar ya kawan-kawan saya. ^_^

-wattpad-

No comments:

Post a Comment